Declaratii necinstite BNR, in direct, cu informatia mare pe ecran

14 septembrie 2016 • Uncategorized

rezerva-internationala-a-romaniei

BNR face declaratii necinstite in direct la TV, in prime time, cu informatia scrisa mare pe ecran.

Cum o fi cand nu ai proba la indemana.

In raportul Oficial FMI referitor la Rezervele Internationale ale Romaniei (actualizat in data de 16 Mai 2016! si aflat pe ecran de cateva ori in timpul emisiunii) se precizeaza clar la punctul 4 ca aurul Romaniei evaluat la 4,261.47 milioane dolari include depozitele de aur si, daca este cazul, aurul aflat in swap: “including gold deposits and, if appropriate, gold swapped”.

Altfel spus daca Romania in loc sa imprumute de la FMI si partenerii 20 de miliarde de dolari s-ar fi imprumutat de la Banca Bancilor Centrale (Banca Reglementelor Internationale) contra colateral aur 4 miliarde de dolari pentru 3 ani in perioada 2009-2011 (inclusiv) ar fi economisit 3% pe an adica 360 de milioane de dolari in 3 ani (dobanda la imprumutul de la FMI a fost 3,5% iar cea la imprumutul contra aur 0,5%).

Informatia de mai jos a fost de cateva ori pe ecran

“A. Official reserve assets 40,148.25 milioane dolari
….
4) gold (including gold deposits and, if appropriate, gold swapped) 4,261.47 milioane dolari ”

Link aici https://www.imf.org/external/np/sta/ir/IRProcessWeb/data/rou/eng/currou.htm

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.9/5 (7 votes cast)
Declaratii necinstite BNR, in direct, cu informatia mare pe ecran, 3.9 out of 5 based on 7 ratings

Abonare la articole

Poti introduce adresa de email mai jos daca vrei sa fii la curent cu ultimele articole postate pe LucianIsar.com

43 Comentarii

Cetateanul Razvan
14-09-2016 la ora 5:41 am

Domnule Isar, urmaresc cruciada dumneavoastra si sunt 100% de accord ca BNR a devenit un trib de aroganti care nu se ingrijesc atat de mandatul pe care il au de indeplinit, cat de propria bunastare.
Degeaba evidentiati dumneavoastra deciziile financiare gresite (sau, hai sa zicem neinspirate), pe ei nu-I intereseaza asta. Si sigur, sunt foarte deranjati ca au ajuns in focusul presei si existenta lor “superioara” este tulburata.
Ma uiatm aseara la “purtatorul de vorbe” cum se straduia sa explice, complet neinspirat, neadecvat si netransparent, cum isi fac ei treaba bine si noi, ceilalti, ar trebui sa ne vedem de ale noastre pentru ca, vezi Doamne, sunt informatii clasificate si oricum nu intelegem nimic.
Pe bune?! BNR este direct si indirect finantata de noi, umilii platitori de taxe care, desigur, vrem sa stim cum se cheltuie banul public si ce performante au “marii” specialisti in finante.
Si daca ne gandim putin (nu e nevoie de un efort prea mare), profitul pe care BNR il obtine si la care toti angajatii sunt parte (noi nu), se obtine din administrarea banului public (inclusiv aur), nu din activitati economice producatoare de plusvaloare.
Si ma mai deranjeaza sintagma folosita de mai toti cei care vorbesc pentru BNR – “noi”. Noi facem asta, noi credem asta….Dar cine sunteti “voi” sa decideti intre voi ca salariile nu sunt publice sau ce informatii sunt publice si ce nu.
Si nu, nu sunt de acord cu domnul Chiriac ca BNR este ultimul bastion al echilibrului economic si nici ca nu trebuie sa discutam despre politici monetare la televizor. Ba da, sa discutam si sa stim ce face BNR pentru banii pe care ii consuma. Transparenta si informarea sunt dovezile bunei credinte si profesionalismului.
Eu mai cred ca BNR (cu toata pleiada de “specialisti”)a fost partase la prostia imensa de a imprumuta 20 de miliarde, pentru o criza indusa si pentru a genera castiguri necuvenite, impreuna cu guvernul de la acea vreme. Si daca tot luasera banii, de ce nu s-a investit in infrastructura, ca si masura de dezvoltare si revigorare a economiei? S-au facut bazine de inot, patinoare in panta si telecabine unde nu este nevoie…. Asta da strategie.
Toti ne cred prosti dar, probabil, totul este parte din “conspiratia” modiala – ca sa dam totusi o explicatie acestei nefericite situatii in care ne zbatem de zeci de ani.
Oricum, va urez success si NU lasati armele. Trebuie sa se schimbe ceva. Doar si-au luat indemnizatiile de pensionare inainte sa se fi aflat in atare situatie.

Ek
14-09-2016 la ora 6:45 am

Suciu spunea ca datele referitoare la aur sunt prezentate in rapoartele anuale. De o luna tot spune asta. E ciudat ca nu prezinta extrase din aceste rapoarte anuale..o lista, un chart etc. Nimic.

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 7:11 am

Prezinta celelalte Banci Centrale mentionate.

In timp va prezenta si BNR.

Ivana C
14-09-2016 la ora 7:37 am

SUNT CATEVA LUCRURI CARE NU POT FI CONTESTATE, PRINTRE CARE SI ACELA CA IN SCURTUL MANDAT DE PRIM’ MINISTRU AL DOMNULUI ISARESCU, ROMANIA A RENUNTAT (SI-A PIERDUT DREPTUL) LA A PANSONA AURUL!

Alt Cetatean
14-09-2016 la ora 7:58 am

@Cetateanul Razvan
Persoanele care trebuie sa depuna declaratii de avere sunt precizate in legea Nr. 176 din 1 septembrie 2010. Uite un link, cred ca este actualizat: http://www.clujust.ro/cine-trebuie-sa-completeze-declaratie-de-avere-potrivit-legii-ani/ .
Asa cum tu, probabil, nu depui declaratie de avere, nici un angajat cu functie de executie din finante, bnr, etc nu e obligat prin lege sa depuna declaratie de avere. Numai anumiti angajati in functii de conducere sunt obligati, dupa cum e precizat daca dai click pe linkul de mai sus.
In alta ordine de idei, profitul pe care il obtine bnr (indiferent cum il obtine) se duce 80% la bugetul de stat, deci toti beneficiem de 80% din profitul bnr. Desigur, dupa cum decide guvernul sa-l distribuie. Din ceilalti 20%, participarea la profit a angajatilor (cand se acorda) e de maxim 2%, dupa cum s-a mai spus si poate ajunge la maxim 1 salariu pe an.
Si nu in ultimul rand, prosti suntem toti romanii pentru cei din mass-media, toti urmaresc sa manipuleze pe cine pot, folosindu-se de faptul ca unele informatii nu pot fi verificate, ca foarte multi nu au studiile necesare pentru a le verifica si cantari. 99% din comunicarea de azi e manipulare. Asta e realitatea. Intr-o oarecare masura suntem si noi vinovati…sunt trusturi intregi de televiziune cu patroni condamnati care fac politica fatis pentru un anume partid (sau altul) si au audiente mari, ceea ce inseamna ca unii se mai si uita la ei si, mai rau decat atat, mai si cred minciunile pe care le indruga. O (mare) parte dintre parlamentari sunt hoti si spagari dovediti de dna, care nu ii poate ancheta, fiind protejati de colegii lor. Noi ne uitam la asta si atat, spunem ca e normal pentru romania, in loc sa-i poftim pe usa afara si sa invitam pe altii in locul lor. Poate o fi mai bine, poate o fi mai rau cu altii, dar cu astia de acum stim sigur cum ne este.

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 8:24 am

In rezumat Isarescu este obligat sa publice

Alt Cetatean
14-09-2016 la ora 8:30 am

@Lucian Isar
Asa este, la punctul 35 apare clar ca guvernatorul bnr etc. trebuie sa depuna la ANI declaratie de avere si interese. Ceea ce a si facut de-a lungul timpului, dar ANI publica declaratia cu salariul ascuns. Daca a fost corect sau nu n-am idee, dar daca ar fi fost public de mai mult timp nu am mai fi ajuns aici probabil.

Ion Enache
14-09-2016 la ora 9:43 am

Domnule Lucian Isar, apelati si la specialisti ca Ilie Serbanescu,Daniel Daianu,academicieni economisti, prof. universitari de la finante,la oameni de pe intregul cuprins al tarii din agendele de telefon si cereti-le parerea,la emisiunile in direct,sa-si spuna parerea in legatura cu datele prezentate.D-l Suciu ,care nu a dorit sa discute cu d-v, mi s-a parut,la emisiune,impulsiv,neinspirat,tainuitor de afaceri pentru care trebuie sa se dea socoteala in fata cetatenilor producatori de bunuri,platitori de taxe si impozite ai acestei tari.

Luci Lucescu LONDRA
14-09-2016 la ora 9:50 am

Timpul când RESUVERANIZAREA NAȚIUNILOR prin NAȚIONALIZAREA EMITERII DE MIJOACE DE PLATĂ și DISTRIBUȚIA ACESTORA SUB FORMĂ DE CREDITE FĂRĂ CAMĂTĂ este APROAPE!
BNR care este la fel de națională și la fel de românească cum sunt NAȚIONAL TV și BANCA ROMÂNEASCĂ (adică DELOC) face din SENIORAJ peste 50 de miliarde de euro anual!
Schimbarea GUVERNATORULUI BNR, reptiloidul dinozaur ISĂRESCU nu va duce la ameliorarea stării de sclavie în care se află NEAMUL ROMÂNESC!
Așadar, cu sau fără ISĂRESCU, poporul român, descendent din geții cei liberi și nemuritori, vor NAȚIONALIZA atât BNR cât și toate băncile cu capital străin ce operează precum hienele pe spațiul coloniei ROMÂNIA!
RESUVERANIZAREA ROMÂNIEI înseamnă în primul rând RECUPERAREA COMPLETĂ A SUVERANIZĂRII inclusiv a EMITERII DE MIJLOACE DE PLATĂ!
Mulțumesc pentru ocazia de a-mi exprima punctul de vedere!

Cetateanul Razvan
14-09-2016 la ora 10:05 am

@ Alt Cetatean
Sunt de acord cu dumneavostra in legatura cu legea 176 si nu ma asteptam sa vad declaratii de avere de la toata BNR. Asa si dl Olteanu, nu si-a declarant averea si uitati pe unde se afla.
Oricum, ca fiu putin mai explicit – eu m-am referit la transparenta, ca si nevoie generala in relatia institutii (de stat) – cetatean (cetateni ca noi). Pana la urma, nici macar nu este importanta suma, ci ce se produce de aceasta suma versus obiective. Desi, sincer sa fiu, cred ca trebuie gandit un sistem in care un conducator de asmenea institutie sa nu fie platit mai mult decat Presedintele sau Primul Ministru. E ca si cand, intr-o firma privata, un director de department are salariul mai mare ca directorul general.
Oricum, aroganta, explicatiile confuze si contradictorii nu sunt de natura sa ne informeze despre ce rezultate se obtin si cu ce costuri si sa ne creasca nivelul de incredere in institutie.
Si asta se poate extinde la ASF si la multe alte institutii care, desi beneficiaza de fonduri generoase, nu performeaza in niciun fel.
Pana la urma, de ce numai privatii trebuie sa fie complet transparenti (prin declaratii fiscale), performanti si sa contribuie la bugetul de stat, in timp statul este opac si cheltuie aiurea fara rezultate pozitive in viata de zi cu zi.
Avem prioritati nationale pe care sa le urmam? Infrastructura, invatamant, sanatate, aparare? NU. Avem insa cheltuieli haotice, facute la bunul plac al celor care se confunda cu “statul” si care disipeaza eforturile si rezultatele.
Cam in acest context, ceva mai general, am expus parerea de mai sus.
Cu respect.

Alt Cetatean
14-09-2016 la ora 10:50 am

@Luci Lucescu de la LONDRA
Cu placere! Acum, ca ti-ai exprimat punctul de vedere, te asteptam sa te inscrii in Partidul Comunist Roman. Ti se potriveste manusa!
Pe de alta parte, daca englezii de pe unde esti tu ar nationaliza acum toate firmele straine si ar da toti strainii afara din tara lor, ai mai cumpara ceva produs in UK? Nu poti sa faci asa ceva, decat daca vrei sa-ti dai foc la valiza sau esti in asa hal de mare (ca tara) incat sa-ti permiti sa traiesti izolat pe planeta asta. Nimeni pana acum nu si-a permis, din ce stiu eu. Mai ales ca o mare parte din firmele straine de la noi sunt de prin vestul europei. Sa nationalizezi o firma cu capital strain inseamna pe scurt ca furi banii pe care cetateanul altui stat i-a investit la tine in tara. In afara de faptul ca te-ai lins pe bot de investitii straine vreo suta de ani, cum explici asta comunitatii internationale?

Vlad Irimia
14-09-2016 la ora 10:57 am

Isarica, manat de ura ta personala impotriva BNR, te-ai compromis iremediabil ca economist!!!!!!!!!!
Spui numai minciuni, te sfortezi zilnic sa mai debitezi cate ceva… Este jenant ceea ce faci!
Am inteles, tu mizezi pe faptul ca poti manipula usor persoanele fara cultura economica. Dar nu realizezi ca in tara asta mai exista si econmisti cu carte, pe care i-ai scarbit?

Unul
14-09-2016 la ora 11:04 am

@Vlad Irimia
Daca i-a scarbit, economistii cu carte sunt scarbiti in liniste, pentru ca nici unul nu spune nimic in gura mare, nu ia partea nici a lui Lucian Isar, nici a BNR-ului. Nu inteleg tacerea asta din mediul economic. Toti stau ca strutii cu capul in nisip. Mare tara, mari oameni!

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 11:22 am

Oricat de mult ar dori Isarescu nu este BNR si nici la nivelul multor angajati din BNR.

Sefi care au tras dupa ei mai multi angajati dornici de afirmare se vad la tot pasul.

Cazul Oprea si cei cativa angajati DIPI este illustrativ.

Asta nu inseamna ca toti angajatii din BNR au aceleasi tare.

Ek
14-09-2016 la ora 11:38 am

@unul
care sunt minciunile răspândite de Isar, poti sa dai cateva exemple?!

Ek
14-09-2016 la ora 1:14 pm

@unul
Apropo, Croitoru Lucian nu are o problema reputaționala (compromis) din moment ce a fost foarte foarte apropiat de Lacrimioara?

qqqqqqqqq
14-09-2016 la ora 1:48 pm

@Ek
Iti dau eu 2 exemple, pe care Lucica tot bate apa in piua: salariul guvernatorului si rezerva de aur. Acest dom’ Lucica ne-a mintit cu nerusinare!

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 1:55 pm

Venitul Guvernatorului in care ANI a dovedit ca Isarescu minte

La rezerva de aur nu au fost clare calculele?

De la ce suma pe an considerati ca dobanda trebuie facuta cadou?

Ek
14-09-2016 la ora 3:19 pm

@tipul cu problema la tasta Q

Pai cu 40k nu a mințit, după o luna de la 12-13k/ am ajuns la 16k dupa 24 h am ajuns la 21K si pare ca tot creste iar bâlbâielile Bnr pe tema asta confirma ca este o problema pe tema asta . Inca nu e clar dacă încasează pensie si la cât se ridica deconturile lunare incasate. Deci cu venitul nu e închisa si in niciun caz Isar nu a mințit.
La partea cu aurul….iarăși…dacă nu era Isar nu aflam ca o parte din rezerva de aur este depozitata la Londra si ca nu produce nimic. Din partea BNR din nou numai bâlbâieli.
Criticile lui Isar chiar sunt constructive. Evident ca o persoana care provine din epoca de aur o sa considere orice critica ca fiind atac.

Sa fim seriosi...
14-09-2016 la ora 4:12 pm

1.Dle Isar, vă dedați la o manipulare ieftină, de tip Cancan care ține doar la persoane insuficient informate în legătură cu împrumuturile unui stat, fie el și România. Restul, ca și dvs de altfel, cunosc faptul că, atunci când există o deteriorare a balanței de plăți, te adresezi FMI, nu umbli brambura cu aurul de la Londra in Elvetia si retur.
2.Stabilirea gap-ului de finanțare a avut în vedere așadar, deficitul de cont curent, la vremea aceea de peste 16 miliarde de euro,(12% din PIB) plus sume scadente în perioada împrumutului 2009-2011, plus datorii defalcate și previzionate ale sectorului bancar și public. Cred că este evident că aceste sume nu puteau fi acoperite de schema pe care o prezentați.
3.Împrumutul multilateral, căci văd că omiteți cu bună știință Comisia Europeană și Banca Mondială din postarile pe temă, a urmărit nu doar asigurarea unui nivel de rezervă valutară optim pentru BNR (inclusiv pentru a putea face față atacurilor speculative prin descurajarea acestora) ci și ajustarea deficitului extern prin reforme structurale.
4. În afara deficitului de cont curent ce trebuia și a fost ajustat, România mai ”beneficia” și de un deficit bugetar consistent pentru acoperirea căruia s-au utilizat sumele provenite de la CE (o mare parte din cele 19 miliarde total, in fapt mai mult de jumătate!)

Ar fi multe de spus, dar eu cred ca dvs sunteti confortabil cu un public care nu se ntreaba mare lucru, nici macar cum 3 miliarde de euro ar putea substitui 19 miliarde si multe multe altele! Seara buna!

persoana insuficient informata
14-09-2016 la ora 4:30 pm

Acum publicul ținta e de vina! 90% dintre parlamentari sunt “insuficienți informați” dar sunt buni si deștepți cand voteaza, de exemplu, consilul de administrație al BNR asa cum vrea Isarescu.

Sa fim seriosi..
14-09-2016 la ora 4:35 pm

Înainte să vă aruncați ca berbecul în lupta asta împotriva guvernatorului, puteați fi suspectat ca un economist de buna calitate ba chiar de bună credința,, poate chiar calificat sa ajunga in BNR. Acum, postarile va descalifică nu doar pentru o asemenea poziție, dar și ca partener de discuție avizat și civilizat. Fiecare pasăre pe limba ei piere! Aia e, singura cariera ce va mai poate astepta nu prea mai are legatura cu macroeconomia sau politica monetară. Prostiile și minciunile debitate pe acest blog nu vor putea fi uitate nici când Isărescu nu va mai fi la BNR.

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 4:38 pm

Sau ca sa pastram generalizarile fara baza de obicei, aduca FED NY, nu percepe taxa de custodie.

Informatia referitoare la dobanda la depozitele de aur cunoscute drept leasing pe aur poate fi consultata pe net, Bloomberg , Reuters sau paginile brokerilor

Aseara la Antena3 Au fost prezentate cateva astfel de pagini de cotatii

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 4:41 pm

Pentru ca am eliminat aceasta intoxicare legata de motvatie acum o luna, va puteti concentra pe argumente si date fara stresul ca fac un audit pe resurse umane

Sa fim seriosi
14-09-2016 la ora 4:42 pm

@persoana insuficient informată

Desigur că publicul țintă n-are nicio vină. Dar doar persoanele insuficient informate sau instruite din punct de vedere economic pot inghiți asemenea gogoși pe nemestecate, INDIFERENT de cine face , a facut sau va face parte din CA al BNR! Mai pe scurt, ele sunt prostii și atât! Pricepi?

Sunt tare curios daca dl.Isar ar putea tine o prelegere cu toate aceste chestii in fata unui auditoriu format din economiști și mediul academic. Cred ca ar intra în pământ de rușine. Dacă ar cunoaste sentimentul.

Sa fim serioși
14-09-2016 la ora 4:50 pm

Lucian Isar, poate nu vă interesează acum vreun post in BNR, nu ca nu ai putea sa ajungi, dar poate in 2019 trageti ceva speranțe, dacă nici atunci nu vă interesează scrieti chestia asta aici, în clar. In legătură cu custodia aurului nu mai o dați întoarsă ca la Ploiești! În postarea dvs vorbiți de substituirea unui imprumut de 20 de miliarde cu unul de 3 miliarde. Asta e o manipulare ieftina si am argumentat de ce. In privinta administrarii rezervelor internationale ale Romaniei, va rog sa va limitati replicile la publicul dvs tinta, oamenii care stiu despre ce e vorba va privesc ca pe o ciudatenie.

Seara buna!

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 4:56 pm

Daca vreti sa dezinformati credibil intrati cu nume si prenume.

Sa le luam la rand:

1) deteriorarea Nu Se produce peste noapte. Decat sa ma catalogati eretic in August 2008 in Ziarul Adevarul pentru ca am declarat textul ca bagati economia in recesiune cu politica de dobanzi si limitarea creditarii ce a lovit economia in Noiembrie 2008 ar fi fost inspirat sa cereti o a doua opinie.
Deteriorarea evidenta presupunea un set de solutii nu una pe ultima suta de metri. Altfel patiti ca Banca Transilvania pe care a trebuit sa o salvata in spatele show-ului mediatic. Mai multe in zilele urmatoare

2) am prezentat Deja pe aceasta tema. Mai mult in Plangerea catre DNA Se mentioneaza mai multe iteratii realizate de specialisti. Sper ca nu au fost sterse

3) I-am incadrat la parteneri din lipsa de spatiu: FMI si partenerii. Descurajarea specularii nu se pupa nici cu Informatiile din dosarele de la Consiliul Concurentei referitoare la un angajat al dumneavoastra nici cu evolutiile din ianuarie. Avem tot timpul sa avansam pe subiect. Amanunte gasiti in cele 4 postari numire Adnotari la Opinia Consilieru’ Croitoru de la BNR. Cei care sunt mentionati ca si referentii Consilierului poate stiu mai multe decat au spus. Sa nu aveti surprize

4) despre asta cred ca nu a fost economist in banca comerciala sa nu scrie in 2008 sau economist in BNR sa nu scrie in 2009 in 2010

Nu prea vad scuze pentru analiza expost si maniera de lucru.

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 5:01 pm

Vorbesc de unul de 4 miliarde de dolari, imprumut contra colateral aur. Daca folosesc swap se va supara Consilieru’ Croitoru de la BNR care inca crede ca e injuratura dupa ce a parcurs seria de Adnotari

persoana insuficient informata
14-09-2016 la ora 5:02 pm

Basescu se încadrează la categoria insuficient informata? Daca ne uitam in spate, la cum se vede, a înghițit la gogoși servite de BNR de a facut saracu indigestie.

Să fim serioși
14-09-2016 la ora 5:13 pm

1.Nimeni n-a spus că deteriorarea s-a produs peste noapte, eu am susținut că în asemenea situații recurgerea la un împrumut FMI e calea firească.
2.Nu știu la ce plângere DNA vă referiți și ca atare nici la ce iterații.
3.Meciul dvs cu Croitoru vă privește. Eu nu vă cred pe niciunul.
4.Așa și?

Lucian Isar
14-09-2016 la ora 7:22 pm

1. Calea fireasca este definitia dumneavoastra
2. A fost discutata public de mai multe ori si vizeaza acest subiect
3. Argumentele sunt prezentate foarte clar pentru a nu fi nevoie de simpatii sau credinta
4. Era un fapt cunoscut inclusiv de economistii de la Unicredito si nu vad cum a surprins pe cineva

Să fim serioși...
14-09-2016 la ora 8:34 pm

Gata, m-am lămurit. Este vorba de plângerea la DNA a celor cu franci elvețieni. Aveți legătură cu ea înțeleg. Păi, în cazul acesta, dle Isar mie-mi este clar ce carte jucați aici. Nu are nicio legătură cu economia sau binele comun. Din această perspectivă vă înțeleg atacurile la BNR. Un mic atac de partid, Zamfir interese imobiliare, eforturi conjugate de a schimba conducerea băncii înainte de termen, campanie electorală șamd. Eu credeam că e vorba de macroeconomie, dar de fapt e doar microgolănie.

A bon entendeur, Saliu!

persoana insuficient informata
14-09-2016 la ora 8:52 pm

Conducătorul e pensionat din 2014, trebuie rugat frumos sa se retragă. Ar putea Parlamentul sa facă asta doar ca e un pic ocupat acum.

Să fim serioși..
14-09-2016 la ora 9:01 pm

@persoana

Da, am înțeles totul. Vă-ncurcă Parlamentul că nu e tot PNL.Si pe cine propui in locul lui Isarescu căci înțeleg că dl. Isar nu e mânat în luptă de așa interese meschine? Domnia sa postează diversiunile astea doar așa ca să întrețină lupta de clasă.

Luci Lucescu LONDRA
15-09-2016 la ora 4:57 am

@ALT CETĂȚEAN
Investitorii străini din ROMÂNIA sunt niște infractori care au schimbat niște plastic frumos colorat pe terenuri și clădiri construite în perioada PARTIDULUI COMUNIST! Așadar procesul de NAȚIONALIZARE înseamnă RECUPERAREA de către POPORUL ROMÂN a ceea ce i s-a furat în 27 de ani! NAȚIONALIZAREA BNR înseamnă RECUPERAREA DREPTULUI SUVERAN de a emite monedă a POPORULUI SUVERAN ROMÂN! În acest fel standardul de viață (ce în acest moment este coborât artificial și intenționat) va reveni la nivelul decenței! Prin NAȚIONALIZAREA BNR peste 50 de miliarde de euro anual (profit din SENIORAJ care nu este impozitat că legea 312/2004 nu permite) rămân pentru dezvoltarea României! Și tot prin NAȚIONALIZAREA BNR paritatea RON EURO va reveni acolo unde este normal ă fie și anume la 1:1 nu 4.5:1! Apropos, CETĂȚENE POSTAC, dacă tot îi pupi în c…r pe ISĂRESCU și clica lui de infractori nu ne explici și nouă prin ce procedeu matematic (economia se bazează pe matematică care este o știință exactă) cotația RON EURO este stabilită de 37 de infractori în fiecare zi la 4.5 RON pentru 1 euro? Să știi că cine are un pic de experiență cu TROLLI de pe NET pot vedea cu ușurință cum comentariile tale deviază cititorul de la ideea textului expus de domnul ISAR!

Alt Cetatean
15-09-2016 la ora 5:53 am

@Luci Lucescu LONDRA
Eu stiam ca piata stabileste cotatiile valutare, printr-o serie de banci care sunt incluse in calcul. Ca BNR poate influenta usor aceasta cotatie s-a mai spus pe aici si e posibil sa fie adevarat, dar eu cred (si daca ai argumente contra te rog sa le expui) ca daca piata duce euro la 1 leu bnr poate sa stea si intr-un deget ca nu-l poate tine la 4,5. Daca ai si nume pentru cei 37 de infractori te rog sa le scrii. Daca nu, sunt povesti la fel si cu cei 50 MILIARDE de euro senioraj. Pana acum, nu stiam ce-i ala senioraj. Am cautat pe wikipedia si am gasit ca ar fi diferenta intre costul producerii banilor si valoarea lor. In cas ca nu stii, PIB-ul Romaniei pe 2015 e undeva la 159 miliarde de euro. Tu ce propui? Sa “nationalizam” bnr (care oricum e al statului roman, nu vad cum ai putea sa nationalizezi ceva ce e de stat, cred ca ar fi o premiera) si sa emitem bani cand avem noi chef. Si asa ne scoatem din gaura. Lux. Mai tii minte prin 2003-2004 cand o paine era 10.000 lei. Eram toti milionari si cu un milion iti luai o pereche de pantofi. Simti nevoia sa vezi pe fluturasul de salariu multe cifre, dar valoarea lor sa fie aproape zero? Poti sa emiti bani cat ai chef, daca nu creste productia nu ai facut decat sa scumpesti bunurile si atat. E plina tara de specialisti! Eu recunosc faptul ca nu am habar de macroeconomie in afara de ceea ce am studiat prin scoala. Dar asemenea aberatii nu cred ca le poate emite unul care a terminat liceul. Parerea mea… Poate d-l Isar, care e mai scolit, iti poate raspunde daca faza aia cu 50 miliarde de euro PE AN din senioraj e o mare tampenie sau nu. Poate pe dansul il crezi, daca pe mine nu.

Lucian Isar
15-09-2016 la ora 5:54 am

Sa inteleg ca explicatiile trebuie sa fie si mai simple pentru a putea fi urmarite fara a cauta explicatii si motivatii in afara subiectului.

Alt Cetatean
15-09-2016 la ora 6:10 am

@Lucian Isar
Problema este ca oricat de simple ar fi, unele explicatii necesita cunostinte economice specifice. De exemplu, eu am cautat pe net dar am gasit foarte greu documente legate de descrierea operatiunilor facute de o banca centrala. Ma refer la descriere in detaliu, nu la o simpla enumerare. Exista articole, pareri, dar teoria pura e mai greu de gasit. Si cand o gasesti, aceasta teorie se inscrie intr-un curent sau altul. Un teoretician spune ca e bine asa, altul ca e bine invers. Pana la urma am dedus ca nu exista o reteta clara, unica si ca fiecare merge pe un anumit curent. Cateodata iese bine, alteori iese rau, dar cand iese rau nu inseamna ca daca facea altfel iesea obligatoriu bine (asta legat de analizele post-factum 😉 ). Nu stiu daca m-am facut inteles…sunt aproape ca Hagi cu “sa fie bine ca sa nu fie rau”.
Din moment ce marea majoritate a cititorilor acestui blog nu cunosc in detaliu (nici in mare, de altfel) ceea ce ar trebui sa faca o banca nationala, nu pot decide daca e corect sau nu ceea ce se spune aici. Din ce vad mediul economic nu se implica in aceasta disputa, pur si simplu o ignora. Nu spun de mass-media, care e intr-o foame de subiecte “Breaking news” de cand e ea. Daca era evident ca una dintre parti (Isar sau BNR) a gresit, eu cred ca mai existau voci care sa spuna cate ceva. Din moment ce toti tac eu deduc ca fie considera neimportanta discutia, fie situatia nu e chiar alba sau neagra si e greu sa arati cu degetul pe unul si sa spui “Asta greseste!”.

Alt Cetatean
15-09-2016 la ora 6:23 am

Dar imi place ca sunt destui oameni care n-au habar de (macro)economie dar sunt gata sa sara la gatul bnr, desi n-au nici cea mai vaga idee daca a procedat cum trebuie sau nu, ci doar pentru faptul ca trebuie sa existe un vinovat pentru situatia actuala a romaniei si daca cineva arata pe unul cu degetul sarim toti pe el sa-i cerem socoteala. Eu sincer cred ca absolut toti suntem vinovati pentru situatia actuala, pentru ca le permitem indivizilor care ne conduc tara sa-si bata joc de noi. Era o vorba “o natie are conducatorii pe care-i merita” si e perfect adevarat: daca dormim, astia ne vor conduce in continuare (ma refer la mediul politic) si ne vor fura in continuare ce-a mai ramas de furat. Problema e ca si de revolutie suntem satui, ca am inlocuit in ’89 un stat opresiv cu unul penal…si oricand exista smecheri gata sa preia puterea pentru “binele poporului”.

Alt Cetatean
15-09-2016 la ora 6:36 am

@Lucian Isar
Din ce am vazut in multe postari ale dumneavoastra exista linkuri catre alte articole. Cred ca opiniile dumneavoastra ar fi mai usor de “verificat” daca ati include mai multe linkuri catre teorie sau catre opinii similare ale altor economisti (recunoscuti international, de preferinta), sa stim si noi pe ce modele va bazati in aceste afirmatii. Ca alti economisti de-ai nostri, care stiu teoria, vad ca dorm.

Alt Cetatean
15-09-2016 la ora 7:07 am

@Lucian Isar
De exemplu, aveti acum o postare in care intrebati: “A spus Isarescu Parlamentului Romaniei in 2009 ca Romania este singura tara din lume unde au crescut dobanzile in criza?”. Desi e o intrebare si nu o afirmatie se deduce o idee, cum ca Romania ar fi avut in criza cele mai mari dobanzi din lume. Unde gasim datele legate de dobanzile tarilor in acea perioada pentru a putea verifica afirmatia?
Multumesc.

Alt Cetatean
15-09-2016 la ora 7:08 am

Corectez, nu ca ar fi avut cele mai mari dobanzi, ci ar fi singura tara unde au crescut dobanzile. Scuze pentru eorare.

SD
15-09-2016 la ora 9:46 pm

Pe bune? cam multa manipulare in ultimul timp …. si nu numai aici… sper sa ne revenim totusi …
Rapoartele anuale ale BNR sunt pe site….si nu au fost puse azi….

http://www.bnr.ro/Publicatii-periodice-204.aspx

evident…trebuie sa si vrei sa cauti…

COMENTEAZA