D. Fenechiu ar cumpara, d. Demetriade ar vinde, arc peste timp cu Vuia Leasing

10 iulie 2013 • General

Vuia Leasing

Cata “inginerie financiara damboviteana” poate fi surprinsa de o singura eticheta ( vezi poza).

Ministrul Fenechiu s-a exprimat ca ar vrea sa mai cumpere avioane.
CEO-ul Tarom i-a replicat ca nu sunt suficient folosite cele existente si nu sunt necesare noi achizitii ci armonizarea si folosirea eficienta a flotei. CEO-ul s-a trezit fortat sa plece.

Ministrul Fenechiu l-a numit la inceputul lunii mai pe d. Demetriade in Consiliul de Administratie. Peste alte 2 saptamini acelasi Ministru Fenechiu ma scotea din Consiliul de Administratie Tarom pentru ca nu ii ieseau planurile.

D. Demetriade, fara mandat din partea Consiliului de Administratie si nici din partea AGA Tarom ( Planul de Administratie si Planul de Management, ambele aprobate, nu contin elementele comunicate ieri de d. Demetriade) anunta ca vrea sa vanda 3 aeronave ale Tarom, in interviul promovat de Mediafax.

Vuia Leasing este un vehicol de “captura a statului” care a fost introdus in achizitia de aeronave Boeing realizata in perioada 2000-2004.

Un simplu membru al unui Consiliu de Administratie, cum este d. Demetriade, nu vorbeste fara sa aiba un mandat din partea Consiliului de Administratie pentru ca nu opereaza autonom.

Desi d. Pascariu s-a parteneriat cu d. Demetriade si d. Fenechiu pentru a forta CEO-ul sa plece si pentru a il pune pe d. Demetriade in pozitie executiva , cu “semnatura”, d. Demetriade nu are momentan nici un drept de management executiv. Declaratiile de restructurare de personal dintr-o pozitie far functie nu fac decat sa intimideze personalul Tarom si sa faca dificila misiunea managementului executiv statutar. Practic este un sabotaj la adresa activitatii Tarom prin lansarea de mesaje contradictorii si belicoase mai ales in conditiile in care compania a intrat pe plus si va ramine asa.

Spre deosebire de Ministrul Fenechiu care doar isi doreste sa aiba experienta in tranzactii cu aeronave Tarom, d. Demetriade chiar are experienta dovedita in perioada in care a fost CEO Tarom.

Spre deosebire de Ministrul Fenechiu care doar isi doreste sa aiba experienta in tranzactii cu aeronave Tarom, d. Demetriade chiar are experienta dovedita in perioada in care a fost CEO Tarom.

Vuia Leasing este un vehicol de “captura a statului” care a fost introdus in achizitia de aeronave Boeing realizata in perioada 2000-2004. Practic acest vehicol localizat in “zona insulara” a fost intermediarul. Finantarea nu a fost garantata doar cu colateral reprezentat de aeronavele finantate dar si cu garantia Statului Roman. Diferenta intre rata lunara pe care o platea Tarom catre Vuia Leasing si rata lunara pe care o platea Vuia Leasing catre finantatorul bancar reprezinta nici mai mult nici mai putin decat “captura statului” e.g. YR-BGH, numit Hunedoara si YR-BGI, numit Iasi.

Mai multe despre utilizarea unui anumit tip de leasing, prin intermediarul Vuia Leasing, in achizitia de avioane Tarom poate fi constata si din urmatorul link.

Toate cele 3 ipostaze mentionate in titlu au in comun faptul ca “tranzactiile” privesc avioane ale companiei Tarom.

Compania Tarom a intrat pe plus in Mai 2013 si are toate sansele ca in lunile urmatoare sa stea pe plus. Frenezia de “capturare a statului” poate fi incetinita prin management independent si putin flexibil.

Probabil ca devine din ce in ce mai evident care poate fi sursa presiunii exercitate de reprezentantii Ministrului Fenechiu de a prelua conducerea executiva a companiei Tarom.

Asa probabil ca se justifica si refuzul de a publica declaratiile de interese, in cazul unora din membrii Consiliului de Administratie al Tarom, incat ANI este nevoita sa ii amendeze dupa cum rezulta din materialul publicat aici.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (9 votes cast)
D. Fenechiu ar cumpara, d. Demetriade ar vinde, arc peste timp cu Vuia Leasing, 5.0 out of 5 based on 9 ratings

Abonare la articole

Poti introduce adresa de email mai jos daca vrei sa fii la curent cu ultimele articole postate pe LucianIsar.com

19 Comentarii

ADYP
10-07-2013 la ora 10:51 am

B737-78J SN 28439 ESTE YR-BGI CUMPARAT IN 2005-11 SI ESTE CULMEA MAI VECHI DECIT YR BGG SN28442!!!
VUIA LEASING E FACUT DE RACARU/BRUTARU IN ’94 SI LE GASITI IN TOATE AVIOANELE DE LA YR-BGA/BGE 737-300, YR-BGF/BGG/BGI/(BGP/BGR)

George M
10-07-2013 la ora 12:15 pm

In ce calitate face acest domn astfel de declaratii daca nu are drept de management executiv si, mai mult, de ce nu este sanctionat? Este totul public, pe fata, cine gireaza aceste actiuni si de ce la nivel de PM nu sunt reactii ?

Mai este situatia reversibila la acest moment ?

Lucian Isar
10-07-2013 la ora 1:24 pm

Lipsa de reactie este doar o noua dovada de coniventa a d. Fenechiu si d. Pascariu.
Astfel de declaratii nu fac decat sa destabilizeze compania.

Da, este reversibila situatia in masura in care Premierul Ponta gaseste timp si pentru performanta Tarom.

Lucian Isar
10-07-2013 la ora 1:33 pm

“tehnologia” de vehicol de interfata este transferabila …

Ene Loop
11-07-2013 la ora 1:33 am

este reversibila situatia in masura in care Premierul Ponta gaseste timp si pentru performanta Tarom.

Va faceti ca uitati, domnule Isar, ca Ponta putea transa de mult situatia, daca voia. Dar nu a vrut, dovada sunt laudele lipsite de orice simt al realitatii, la adresa individului care ministru sa speram ca e doar pana vineri 12 iulie.
Desi e jalnic sa avem astfel de asteptari pentru astfel de solutii politice, atunci cand e vorba despre un business, dar asta e jalnica tara in care ne aflam.

Lucian Isar
11-07-2013 la ora 6:19 am

Corect punctat. Deja o putea transa

Bau
13-07-2013 la ora 8:24 pm

Spre deosebire de Ministrul Fenechiu care doar isi doreste sa aiba experienta in tranzactii cu aeronave Tarom, d. Demetriade chiar are experienta dovedita in perioada in care a fost CEO Tarom.

Dl. Demetriade a fost doar intr-o pozitie de aparatchik in vremea respectiva, atunci cand se manageria foarte usor cu directive venite de la ministerul transporturilor sau din cabinetul directorului, iar azi poveste oricui vrea si mai ales nu vrea sa auda, experientele din perioada directoratului respectiv, 2001 – 2002.
Din nefericire pentru domnia sa, azi timpurile sunt cu totul altele iar dl. Demetriade nu pare ca le intelege macar in parte. Despre discursul extrem de furibund anti-Heinzmann al domniei sale, numai de bine. :)
In rest, slava Domnului ca a cazut Fenechiu.

Declaratiile de restructurare de personal dintr-o pozitie fara functie nu fac decat sa intimideze personalul Tarom si sa faca dificila misiunea managementului executiv statutar.

Intentia de intimidare pe de o parte, limbajul teluric si jignitor al lui Pascariu pe de alta, nu au facut decat sa jigneasca si sa supere la maxim sindicatele si in general pe toti angajatii. Oamenii nu au garantia ca restructurarea ce se intentioneaza a fi facuta printr-o ruda a lui Pascariu plantata cu forta in functia de director de resurse umane (o persoana care a dovedit grave limitari in a intelege realitatea din companie si care nu a realizat nimic pozitiv in afara unor nenumarate rautati pentru compania de la care incaseaza lunar, pare-se, o suma neta mare in euro ), nu se va face in stil pur romanesc, cu criterii perfect discretionare.

Lucian isar
14-07-2013 la ora 10:55 am

Este adevarat ca Pascariu a adus-o pe Craita. In ce fel de relatie de prietenie, rudenie se afla cei doi ?

Bau
14-07-2013 la ora 11:52 am

Buna intrebare. In afara unor zvonuri neconfirmate, nu stiu nimic precis.
Tot ceea ce stiu e ca nu a produs efectiv nimic bun si clar nu isi merita banii. Evident, nu ma iluzionez cu ideea ca e acolo pentru ceea ce declara ea ca e, ci pentru a indeplini scopurile ascunse si malefice ale celui care a plantat-o in pozitia respectiva.

Dan Pascariu
21-07-2013 la ora 8:17 am

Dl. Isar,

Vuia Leasing nu este un vehicol de “captura a statului” pentru simplul motiv ca apartine finantatorului 100%. In orice contract de leasing operatiomnal, lessorul isi creaza un SPV (special purpose company) pentru a pastra proprietatea avioanelor pina la achitarea ultimei rate. In acest caz, Vuia Leasing este proprietarul avioanlor cumparate cu garantia US Eximbank si este o subsidiara a bancii americane finantatoare Wells Fargo.
Imi pare rau ca trebuie sa va stric “marea gaselnita”, dar Vuia Leasing n-are nici p legatura malefica sau oneroasa cu nici o persoana sau entitate cu interese romanesti. De altfel, nici Wells Farga si nici US Eximbank n-ar fi participat la o asemenea tranzactie daca n-ar fi cunoscut in detaliu ultimul beneficiar al acestui SPV. Ma asteptam ca cei citiva ani petrecuti in sistemul bancar sa va fi invatat acest lucru si sa nu aruncati pe piata informatii false, pentru a crea sau intretine o teorie a conspiratiei. Dar, probabil, scopul scuza mijloacele!

Dan Pascariu
21-07-2013 la ora 8:27 am

Dl. Isar,

Claudia Craita a fost selectata, intervievata si recrutata direct de catre dl. Heinzmann si prezentata membrilor CA (inclusiv dlui Pascariu) pentru prima data inaintea sedintei din 29 ianuarie. Desi stiati foarte bine acest lucru, ati prefereat sa creati in mod deliberat o diversiune, intrebindu-va retoric in ce fel de “relatie de rudenie sau prietenie” s-ar afla dl. Pascariu si dna Craita. Deh, scopul scuza mijloacele!

Lucian Isar
21-07-2013 la ora 1:34 pm

Stiu ca Dna. Craita a fost introdusa de d. Pascariu in pool-ul de talente intervievat de d. Heinzmann.
A fost o selectie dintr-un pool de talente controlat si limitat la citeva nume.
Am intrebat ca si reactie la o postare de pe blog daca exista relatii de rudenie ori prietenii anterioare directe ori prin membri ai familiei de care cel care a postat stie.

Lucian Isar
21-07-2013 la ora 1:37 pm

Prezentati atunci intregul actionariat de care se pare ca stiti si modul cum s-a selectat firma care l-a creat si cine este intermediarul, brokerii si ceilati consultanti implicati in aceasta achizitie. Desigur si acest mic aspect probabil ca il cunoasteti.

Concluzia din titlu ramine!

Bau
21-07-2013 la ora 4:42 pm

@Lucian – ceva legatura de rudenie + interese trebuie sa fie, prea sunt suspecte laudele pe care le emite la toate televiziunile la care se autoinvita Dan Pascariu si prea sare de dos in sus, in momentul in care se pomeneste de Craita. Dovada si randurile de mai sus.

@Dan – dar cu pool-ul de talente de la Tarom, cel care face aceasta companie sa functioneze in fiecare zi la standarde de performanta (doar nu iti inchipui ca functioneaza la nivelul de profesionalism la care functioneaza datorita voua din C.A, care veniti doua ore pe saptamana acolo, faceti trei-patru arogante dupa care plecati buimaciti de cat de buni in airline business va credeti), ce facem?
Cu pool-ul din ce in ce mai dezamagit de ceea ce faceti cu compania asta, de intorsatura urata pe care au luat-o evenimentele, de bataia de joc la care e supus de Craita care, grosso modo, are aceeasi atitudine dispretuitoare si aroganta ca si tine, de lipsa oricaror masuri de coaching, dezvoltarea carierei, training, promovarea adevaratelor valori profesionale din companie, etc., pe care aceeasi Craita ar trebui se le fi deja luat, intrucat e foarte buna, un adevarat specialist, nu?

Si in final, draga Dan Pascariu, un lucru: angajatii companiei v-au cerut, prin reprezentatii lor, sa
plecati intrucat e evident ca nu puteti face nimic bun nici pentru ei, nici pentru companie. Intrebarea mea este:
cand plecati?
Nu daca, ci cand aveti de gand sa plecati?

Lucian Isar
21-07-2013 la ora 5:05 pm

Strategia este buna sa iti pui prorpriul om ca si sef la resurse umane. Este una din pozitiile cheie prin care si din pozitie ne-executiva poti face mai mult micro management decat este corect sa faci.

Bau
21-07-2013 la ora 5:37 pm

Strategia este buna sa iti pui propriul om ca si sef la resurse umane.

Mai sus am zis:

Evident, nu ma iluzionez cu ideea ca e acolo pentru ceea ce declara ea ca e, ci pentru a indeplini scopurile ascunse si malefice ale celui care a plantat-o in pozitia respectiva.

Deci da.

Apropo de Vuia leasing: uite de unde au venit banii pentru studii ai tinerei Brutaru, cea care, peste ani, avea sa fie foarte aproape de a ingropa compania. Tarom a fost deci distrus pe banii proprii si cu contributia lui Brutaru, care nu a mai apucat sa vada in ce minune de copil a bagat banii degeaba.
Apropo, stiti ca tanara Brutaru e in board-ul Happytour, da?

@Lucian, se poate un e-mail de contact? Nu aici, evident, la adresa pe care am dat-o in profil.

Dan Pascariu
22-07-2013 la ora 1:37 pm

Dle Isar,

Sustineti ca stiti ca eu am introdus-o pe dna Craita in poolul de talente intervievat de dl. Heinzmann. Daca ati fi avut curiozitatea si ati fi vrut sa respecctati adevarul, l-ati fi intrebat pe dl. Heinzmann si ati fi aflat ca dinsul a prezentat membrilor CA o lista de sapte CV-uri pe care le-a ales personal din cele peste 60 primite in urma publicarii anuntulu si dupa intervievare a retinut trei din care a ales-o pe dna Craita, fara nicio interventie din partea vreunui membru al CA. Cind ati cunoscut-o dvs. am cunoscut-o si eu. Asa, pe vorbe, as putea sa spun si eu ca dvs. i-ati prezentat-o dlui Heinzmann pe dna Craita.

Dle Bau (alias dl. Aurel Curdov),
Aveti perfecta dreptate, nimeni nu se ocupa de poolul de talente din Tarom. Dar daca il intrebati si pe dl. Isar o sa va confirme ca in nici o companie din lume, de acest lucru (coaching, training, dezvoltarea carierei) nu se ocupa Consiliul de Administratie ci conducerea executiva, cea care lucreaza si-i cunoaste din interactiunea de zi cu zi pe cei din companie. I-am spus de nenumarate ori dlui Heinzmann sa se ocupe ca un adevarat CEO de problema de resurse umane, intrucit este in fisa postului, si sa-i mobilizeze pe toti directorii executivi, inclusiv cel de la resurse umane pentru a identifica nevoile de training si dezvoltare personala din companie si a propune CA alocare resurselor necesare indeplinirii acestui obiectiv. Din pacate, fara de folos, cel putin pina acum.

Lucian Isar
22-07-2013 la ora 4:20 pm

Conducerea executiva livreaza conform asteptarilor unei parti din Consiliul de Administratie iar compania Tarom a intrat pe plus.

Incercarile d. Pascariu de a schimba conducerea executiva cu anumiti membri din Consiliul de Administratie dateaza din Martie cand era prematur a avea o parere avizata in privinta performantelor manageriale.

Rezultatele echipei manageriale ii strica socotelile si argumentele.

Dorinta d. Fenechiu a fost implementata incomplet de d. Pascariu.
Dupa debarcarea d. Fenechiu, d. Pascariu incearca sa isi justifice optiunea de traseu.

Daca lunile de vara sunt pe profit, “sezonalitatea” atat de mult clamata, sugereaza ca si restul lunilor pina la sfarsitul anului vor fi individual pe plus !

Bau
22-07-2013 la ora 6:59 pm

Aveti perfecta dreptate, nimeni nu se ocupa de poolul de talente din Tarom. Dar daca il intrebati si pe dl. Isar o sa va confirme ca in nici o companie din lume, de acest lucru (coaching, training, dezvoltarea carierei) nu se ocupa Consiliul de Administratie ci conducerea executiva, cea care lucreaza si-i cunoaste din interactiunea de zi cu zi pe cei din companie.

Mai sus am scris:

de lipsa oricaror masuri de coaching, dezvoltarea carierei, training, promovarea adevaratelor valori profesionale din companie, etc., pe care aceeasi Craita ar trebui se le fi deja luat, intrucat e foarte buna, un adevarat specialist, nu?

Asadar e foarte clara exprimarea mea, nu Consiliul de Administratie trebuia sa ia masurile astea, ci managerul de HR.
E drept ca, vazand aceasta inactiune prelungita a dnei Craita, Consiliul de Administratie ar fi trebuit sa avertizeze oficial si de mult timp managerul de resurse umane ca nu s-au luat masurile necesare de care discutam. S-a facut acest lucru? Nu, evident nu s-au luat aceste masuri de atentionare, si dumneavoastra stiti foarte bine acest lucru. Ba mai mult, ati vorbit cu totul laudativ fata de managerul de HR peste tot pe unde ati apucat, ca si cum doamna in cauza si-ar fi excedat misiunea, nu ar fi dormit in papuci, cum s-a intamplat de fapt.
Evident, e infinit mai comod sa nu facem nimic si sa aratam cu degetul spre bietul domn Heinzmann ca fiind sursa tuturor relelor.
A, si sindicatele, sa nu uit. 😀

In ceea ce priveste acuzatiile dvs. impotriva dlui. Heinzmann cat si toate faptele dvs inglorioase de arme in acest razboi cu dl Heinzmann si restul lumii, pe care il purtati, de cand ati venit pana acum: incercati sa iesiti din aceasta stare conflictuala groaznica pe care singur v-o cultivati si care sunt sigur ca va induce si dvs. personal o stare de rau sau cel putin de disconfort accentuat, probabil inclusiv sau mai ales fizic.
E vara. Luati-va o vacanta in care sa va dati un reset ca sa vedeti lucrurile altfel. Normale, asa cum sunt.
Iesiti din paradigma asta a razboiului personal cu dl. Heinzmann, cu ” rau intentionatii ” (in opinia dvs.) din sindicate, cu restul lumii.
Focusati-va pe ceea ce puteti construi si pe ce urmeaza sa construiti bun, nu pe ce nu au facut rau (adevarat sau mai ales inchipuit) altii.
Reparati, indreptati, imbunatatiti. Fiti creativ, dar nu de conflicte.
Aveti initiativa, constructiva nu destructiva.
Impacati, nu dezbinati.

Dle Bau (alias dl. Aurel Curdov),

Nu ati studiat deloc ceea ce am scris, domnule Pascariu, in ciuda faptului ca afisati o reala pasiune in a scrie pe bloguri si in diferite alte locuri (evident, nimic rau in asta), altfel ati fi observat ca domnul de care ati amintit are un cu totul alt mod de a scrie.
Deci iar nu v-ati facut toate temele.

COMENTEAZA